معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین؛

  تولید و توسعه مسکن در قالب الگوهای مختلف از اقدامات مهم دولت سیزدهم است

 

تولید و توسعه مسکن در قالب الگوهای مختلف از اقدامات مهم دولت سیزدهم است
  رجحانی در آیین عملیات اجرایی ساخت واحد مسکونی اعضای هیئت علمی،‌ کارکنان و خوابگاه متاهلی دانشگاه‌های استان گفت: دولت به درستی و در قالب الگوهای مختلف یکی از کارهای خود را تولید و توسعه مسکن قرار داده و نهضت ملی مسکن نیز در همین راستا اجرایی شده است. 
کد خبر: ۹۵۸۰۲۳۵
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴

قزوین_ به گزارش بسیج، مهدی رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در آیین عملیات اجرایی ساخت واحد مسکونی نخبگان، اعضای هیئت علمی،‌ کارکنان و خوابگاه متاهلی دانشگاه‌های استان با اشاره به تاکید دولت سیزدهم بر توسعه مسکن، تصریح کرد: مسکن مهمترین هزینه هر خانوار است و توسعه آن می‌تواند به اقتصاد خانواده کمک شایانی کند، دولت به درستی و در قالب الگوهای مختلف یکی از کارهای خود را تولید و توسعه مسکن قرار داده و نهضت ملی مسکن نیز در همین راستا اجرایی شده است. 

رجحانی افزود: نهضت ملی مسکن مهمترین پروژه مشخصی است که دولت دنبال می کند و امیدواریم طی مدت باقی مانده از دولت توسعه بیشتری پیدا کند، در قالب این نهضت الگوهای توسعه‌ای مختلفی از جمله توسعه مسکن اقشار خاص را پیگیری می‌کنیم که پیشران توسعه قرار گرفتند.

معاون عمرانی استاندار بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته دولت، بنا شد که مراکز مختلف زمین‌های موجود خود را برای ساخت مسکن معرفی کنند، دانشگاه آزاد اسلامی نیز محدوده مورد نظر خود برای ساخت مسکن را معرفی کرد اما احداث آن نیازمند گره گشایی از اراضی شمال اتوبان بود.

وی یادآور شد: طی یک سال گذشته موارد بررسی و مقرر شد که شورای‌عالی به سرعت کار را انجام دهد تا شاهد واگذاری مسکن در شمال اتوبان باشیم، بسیاری از پروژه‌ها مانند عظیمیه و اراضی شمال اتوبان، سال‌ها متوقف و دچار اشکال بودند و علی رغم در دسترس بودن پیش از این امکان ساخت و ساز در این پروژه‌ها وجود نداشت.

رجحانی افزود: یکی از اقدامات مهم اتفاق افتاده در دولت سیزدهم گره گشایی از مشکلاتی بود که سد راه تولیدات مسکن شده بود که با پیگیری ها در عظیمیه و شمال اتوبان اتفاق های خوبی رخ داد.

وی تاکید کرد: یکی از الگوهای پایدار توسعه مسکن حل مشکلات این چنینی است که درگیری دولتی نیاز نیست و مردم به طور طبیعی ساخت و ساز را انجام خواهند داد و ما باید در این زمینه همه ظرفیت ها را فعال کنیم. 

رجحانی تاکید کرد: استان به ویژه شهر قزوین جزو شهرهای گران محسوب می شود که امیدواریم تولید و عرضه مسکن در تامین مسکن موثر باشد، علاوه بر نهضت مسکن و این گره گشایی، تولید طبیعی مسکن منجر به تولید هزاران واحد مسکونی در حوزه قزوین می‌شود که در نهایت منجر به تعدیل قیمت مسکن خواهد شد.

گفتنی است در این برنامه که همزمان با سراسر کشور و با دستور دکتر رئیسی رئیس جمهور به صورت وبیناری برگزار شد، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوترابی امام جمعه موقت تهران، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران استانی حضور داشتند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار